01 november 2006

Olifanten: Microsoft, Google, Mozilla, Adobe...

Het lijkt een impressive artikel, deze Elephants and Evolution - How the Landscape is Changing for Google, Microsoft, Mozilla and Adobe van John Millan.
"He argues that Microsoft and Google are focusing so much on each other, that both will either fail to notice the landscape is changing underfoot — or will be unable to adapt quickly enough"
citeert Cmdr Taco in Slashdot. En dan komen Mozilla, Adobe en nog een stuk of wat in the picture... Elephants? Of bedoelt Millan eigenlijk... dinosaurussen?

En Millan besluit: als je wil weten hoe dit verhaaltje afloopt... :
Who will the winners be? To borrow a catchphrase, "Just follow the data." The key for success will be how easily data can be identified, distributed and synchronized. Soon enough it will be immaterial where your event or task originated. Instead, what will matter is that your data being everywhere and in sync.
Die "Soon enough it will be immaterial where your event or task originated" zal wel kloppen, maar imho zou ik de catchphrase herschrijven als: "Just follow the people." Met wie ga je de info delen, en voor welk doel? Mensen zijn belangrijker dan olifanten...