09 december 2006

Passion based learning



Opnieuw weblogg-ed

To me, this is the one biggest advantages of the Read/Write Web, the ability to connect to others who are passionate about whatever it is that you want to learn. How rare is it to have that happen in physical space, where everyone in the room is ready and excited to learn?

Nog zo'n eye opener, niet zozeer het concept, wel de consequenties. Het lijkt onmogelijk een groep van 15 volwassenen langer dan een kort moment 'passionate' te houden over 1 topic.
Kies je voor dit concept, dan houdt dit onvermijdelijk in dat je groep uit elkaar spat in quasi-individuele interesse groepetjes van nog 2- 3 personen. Misschien het experiment waard, zeker in een groep 'internet voor gevorderden'.

Foto, zie cnet news
Commenting evolves...






Tnx, weblogg-ed voor het signaleren van deze nieuwe vorm van 'commenting', je zegt:

So how would it be to comment not just on total posts but on individual paragraphs within posts themselves? (...) You could annotate specific sections of blog posted essays or stories and then leave more general comments at the end.

Well the folks over at Future of the Book are working on it. Check out this text by Mitchell Stephens where, after selecting a section from the left hand margin, you are basically able to click into a specific part of the post and offer feedback. (Here’s a particularly interesting back and forth on one section.)
Iets tussen blog-comments en wikis in. Een concept dat ik wel zie zitten om een cursus te maken: laat de cursisten commentaar spuien in de marge: great!

...en commentator jfca voegde daaraan toe: kijk 's naar diigo.com, nog zo'n web 2.0 annotating site.